Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 23 oktober 2018

Filmdate x 2

Idag har det varit en händelserik dag för mig och hundarna.
På morgonen var jag och Kaxmörten och Solstrålen till hundgården så de kunde leka med en kompis. Sedan gick jag och Alfahanen till Bästa T för att titta på film. Vi fortsatte med Sagan om Ringen-triologin; den är såå bra! Jag har säkert sett de filmerna 15-20 gånger än så länge.

När vi kom hem bakade jag chokladmuffins som jag skulle ta med till syrran på kvällen, men innan hon kom och hämtade mig och hundarna så hade jag tid att sova en stund eftersom mensen sliter på kroppen.

Hos syrran åt vi middag och sedan tittade vi på en mysig julfilm på Netflix, The Spirit of Christmas.

Nu är vi hemma igen och ser fram emot några lugna dagar med julpyssel. Annars har det blivit riktigt kallt utomhus och väderprognosen nämner eventuell snö till helgen. Det är fortfarande några plusgrader, men jag har tagit fram vantar och mössor och halsdukar och polotröjor och det känns att vintern är på intågande. Det gör inte mig något alls. Det enda jag oroar mig för är att det ska bli halt ute; Alfahanens höfter klarar inte av halka...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!