Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 8 juli 2017

Skam den som ger sig...!

Så idag har jag varit modig och bestämt mig för att göra om något som jag svor att jag inte skulle göra någonsin igen...
Jag har bestämt mig för att pröva att göra fläderblomssaft igen!

För er som inte kommer ihåg hur det gick den första gången jag skulle göra fläderblomssaft så kan ni läsa om det här: http://varanlillavra.blogspot.se/2015/07/och-sa-var-det-det-dar-med.html.
Aldrig mer var min inställning efter den episoden.

Men den här sommaren har fläderblommorna vid hundgården luktat så gott och gjort mig sugen på saften som normalt sett (när inte jag gör den dvs) är så god. Sedan har jag dåligt med pengar och såg ett nytt recept på fläderblomssaft vars alla ingredienser redan fanns hemma...så jag beslutade mig modigt för att pröva att göra saften igen!

Så idag tog jag med mig hundarna och en påse och en sekatör och gick på jakt efter fläderblomklasar. Jag fick bråka med lite vildvuxna hallonsnår, brännässlor och distraherade hundar, men jag fick till slut ihop mina 40 blomklasar.


Så nu har jag blandat alla ingredienser och ställt in kastrullen i kylskåpet och får hålla tummarna i ett par dygn... Jag har inga större förhoppningar, men man vet aldrig, kanske blir det något jag faktiskt kan dricka den här gången...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!