Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 16 maj 2015

Sovstunder

Idag har jag fortsatt att ta det väldigt lugnt. Mensen är på gång igen och jag tror att det är hormonerna som spökar... känner igen magvärken, värkande kropp och grinigt humör:( Lyckades gå en längre promenad med hundarna, men sedan fick de mestadels roa sig med aktiveringsleksaker, tuggben och varandra. När jag inte mår så bra så orkar jag inte göra så mycket mer än promenader med hundarna, vilket innebär att jag alltid försöker se till att jag har tuggben hemma och att jag alltid har leversnittar som jag kan fylla aktiveringsleksakerna med. Alla tre älskar att försöka få fram sina godisbitar, och Alfahanen går in så mycket för det att han börjar flåsa och ser så där fånigt lycklig ut:) Sötnosen:)

Sedan har de förstås vilat tillsammans med matte och då var jag framme med kameran igen... Jag älskar att ta bilder på hundarna när de sover! De är SÅÅ söta och jag fylls av en sådan stor kärlek till dem när jag tittar på på dem där de ligger och sussar och ser så nöjda och avslappnade ut:)

Solstrålen vill gärna ligga på en egen kudde,

Broderskärlek


Alfahanen kopplar av i hallen.
Solstrålen tränger sig ner mellan soffan och Alfahanen när han
ska vila.


Men det dröjer inte länge förrän Alfahanen har flyttat på sig en bit; han gillar
inte när andra ska ligga för nära honom. Han säger aldrig något, bara flyttar
på sig diskret...:) Förresten, ser ni leksakerna brevid hundarna? De ska normalt sett
ligga i en korg, men varje dag så välter Solstrålen den här korgen och sprider ut
alla hundleksaker över hela vardagsrumsgolvet...
 
Annie

1 kommentar:

  1. Jag älskar också dina sovande-hund-bilder!!! Helt underbara!!!

    Tack för att du orkat in i min blogg trots att du har haft några lite "sämre" dagar!! ��

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!