Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 27 maj 2015

Barnmorskan i East End


Efter alla mina år i England så har jag en förkärlek till engelska tv-program. Jag älskar att titta på engelska deckare som Midsomer Murders och Kommissarie Lewis, men jag tycker också om engelska tv-serier, framför allt de som har en historisk anknytning.
En sådan serie är Barnmorskan i East End som går på SVT1 på onsdagar just nu. Den handlar om en grupp barnmorskor och nunnor som hjälper de fattiga i ett område i femtiotalets London. Serien är baserad på Jennifer Worths memoarer och är nu inne på sin tredje säsong och jag är jätteglad att den är tillbaka för det är en sådan mysig serie. Den är fylld av härliga karaktärer, vardagsdrama, värme och gripande människoöden. Det är en serie som jag mår bra av och som jag varmt kan rekommendera:) Onsdagskvällarna är räddade i Våran Lilla Vrås tv-soffa ett tag framöver!

Annie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!