Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 10 april 2022

Våran lördag...


Vi började med en promenad. Tack vare den senaste tidens mildväder har inte promenadvägarna fryst trots att vi fick en massa aprilsnö helt plötsligt. Skulle egentligen gått en långpromenad men det var kallt och blåsigt så jag ändrade våra planer.

Hade det varit december månad skulle jag ha varit överlycklig över all snö.
Jag vet inte om Kaxmörten någonsin är överlycklig över snö😉...

När jag kom hem satte jag på min träningsmusik på Spotify och gjorde lite jumping jacks och situps mm..

Efter en dusch och frukost blev det lite mys i soffan...

...och pipleksaker.

På eftermiddagen tittade jag på slutspelet i SHL. Jag följer inte den svenska ishockeyligan lika mycket som NHL, men när det är slutspel brukar jag kolla på de matcher som visas på tvn.
Jag broderade också på ett påskprojekt.

Mitt nya favvo-snacks! Krispiga och supergod smak med mer fibrer och mindre mättat fett än chips etc.
Och ett sätt att få i mig lite mer bönor. Köper dem på apotea.se.

Det börjar likna något påskaktigt...


Efter eftermiddagspromenaden gjorde vi lite sjukgymnastik och klickerträning. Väldigt populär stund på dagen. Undrar varför...😋.

Sedan blev det risgrynsgröt till middag för mig, Let's Dance, och en direktsänd NHL-match med Washington Capitals medan hundarna tuggade på tuggis. Men det glömde jag bort att fota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!