Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 13 november 2021

Äntligen Vinterstudion!!!

 Jag har så sjukt mycket jag vill/måste hinna med just nu att det är svårt att också hinna med den här bloggen. Ni som har följt mig ett tag vet att jag är en julgalning som alltid har fullt upp den här tiden på året ända fram till jul, och i år är det extra mycket att göra eftersom jag har en hel del handarbetsprojekt också som måste färdigställas. Om två veckor planerar jag att ha Adventsfikat och vi blir väl ett tiotal människor då. Sedan ska jag ha jul med pappa också som måste förberedas, för att inte tala om att hemmet ska dekoreras, julmat och julbak ska fixas, och hundar ska promeneras...ja, jag har inget problem att fylla tiden just nu. Och ofta är jag supertrött på kvällen och har varken tid eller ork för bloggen. Och dessutom prioriteras ju julbloggen av förklarliga skäl just nu om jag ska blogga.  Dock gör jag så gott jag kan med den här bloggen, även om det inte blir inlägg skrivna varje dag...

Hursomhelst, idag var en härlig dag eftersom det var den efterlängtade starten på Vinterstudion.
Eftersom den startade redan 09.00 så var vi uppe tidigt för att hinna med morgonpromenaden innan tvn började.


Utomhus var det kallt och frostigt och riktigt mysigt.


Väl hemma igen var jag överlycklig att äntligen se denna efterlängtade vinjett på tvn igen!


Jag såg till att tända doftljus och lite mysbelysning för att njuta extra mycket av dagen.


Hundarna var fortfarande morgontrötta och sov gott medan skidskyttet pågick.


Själv nystade jag härvor av ullgarn på det gammaldags sättet med hjälp av en stol.


Mina mysiga och varma fleecebyxor var på.


Kaxmörten höll sig nära medan jag virkade gardiner och stickade vantar mm.


I morgon är det ännu en härligt lång dag fylld med sport och handarbete så nu ska vi gå och lägga oss så vi orkar upp tidigt i morgon bitti.

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!