Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 7 februari 2020

Favoritserier

Ni som har följt mig länge vet att jag älskar engelska deckarserier som Morden i Midsomer och Miss Marple. Men det finns även andra program/serier som jag tittar på och här är några av mina nuvarande favoriter:

Long Island Medium


Reality-serie som sänds på TLC och handlar om det kända mediet Theresa som kommunicerar med de döda. Hon har en STOR personlighet men också ett stort hjärta som hjälper människor i sorg. När jag började titta på den här serien så var jag bara tvungen att också börja tro att det finns något efter döden och att de som vi förlorar fortfarande finns med någonstans.
Serien har gått flera år och jag har inte alltid tittat på den, men just nu skänker den tröst när jag sörjer min älskade Tyson och oroar mig för framtiden...


Outdaughtered


Denna reality-serie visas också på TLC och handlar om Danielle och Adam som har sex döttrar varav 5 är femlingar. Jag har följt serien från början då femlingarna var bebisar och nu är de fyra år. En härlig familj som lever ett kaotiskt liv som är fascinerande att följa.


Masterchef Australien


Ännu en härlig realityserie/tävling från min favvo-kanal TLC. Om man gillar mästerkock-konceptet så är det här tio gånger bättre. Härliga domare, underbara tävlande, massor av matlagning, gemenskap och spänning OCH mängder av avsnitt (runt 60/säsong) att njuta av. Jag har följt Australiens mästerkock sen det började för 11 säsonger sedan och jag älskar det. Det enda negativa är att det sänds 5 avsnitt i veckan så det kan vara svårt att hinna se alla - men det är också en av de saker som gör serien så bra!


Hela Australien bakar


Gillar man Masterchef Australien och Hela Sverige Bakar (vilket jag alltid tittar på) så finns det en stor chans att man gillar den här serien också som går på 7:an. Underbara snälla domare, roliga programledare, trevliga deltagare och en allmänt mysig stämning. Till skillnad från den svenska versionen så är dessa avsnitt längre och har 3 utmaningar varje vecka vilket jag gillar. Det är också intressant att se den kulturella skillnaden i bakverken.

Ja, det var några av serierna som jag roar mig med medan jag stickar på mina vantar och sockor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!