Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 15 december 2019

Jag och hundarna tar jullov

Igår kväll hade jag en massa problem när jag skulle skriva inlägget här så till slut gav jag upp... i med tanke på det och på hur lite inspiration jag har haft när jag har skrivit inläggen här på sistone så har jag bestämt mig för att ha ett litet julbrejk.

Jag vill kunna lägga all min bloggtid - vilket är ganska begränsad så här dagarna innan jul - på julbloggen just nu så där kommer det fortsatt att dyka upp inlägg. Sedan kanske jag skriver något enstaka inlägg här när och om jag känner för det, men just nu vill jag slippa pressen att blogga här. Det är så mycket annat som jag hellre vill lägga min tid på just nu; julklappar, julgodis, julpyssel, julmat mm mm. Och förhoppningsvis kommer inspirationen tillbaka för den här bloggen när julbloggssäsongen tar slut och jag kan visa mina handarbeten här igen (för tillfället är det ju bara julklappar jag håller på med som är hemligt av naturliga skäl).

Dessutom har jag inte riktigt känt igen mig själv sedan jag förlorade Tyson. Jag har sett och ser fram emot julen mm, men den där riktiga lusten och orken kämpar jag med - vilket också kan bero på att det är så fruktansvärt deprimerande väder just nu - och det känns nästan overkligt att det är jul snart. En del av mig tycker det är mysigt, medan en annan djupt liggande del av mig har svårt att ta in allt.... Att bara isolera mig och sitta i soffan och sticka och titta på tv känns hela tiden väldigt lockande, och så har det inte känts förut för mig i juletid...
Kanske behöver jag bara återhämta mig kroppsligen och själsligen från detta hemska år... vad vet jag...?

Jag hoppas hursomhelst att ni får en fin julhelg, och så ses vi på JULBLOGGEN den närmaste tiden och här i Våran Lilla Vrå framåt nyår❤.





Kram, 


Annie

1 kommentar:

  1. Många som känner så just nu har jag märkt. Känns konstigt att det bara är några dagar kvar till julen. Julkänslan har inte riktigt funnits där, men förhoppningsvis kommer det lite mer snö och man får tillbaka julkänslan. Hoppas att du mår bättre snart skickar många julkramar ifrån mig och vovven Asterix till er <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!