Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 12 december 2019

It's a Wonderful Life


Det finns EN julfilm som har en väldigt speciell plats i mitt hjärta och det är den gamla amerikanska julklassikern It's a Wonderful Life med James Stewart. Det är någonting med miljön och karaktärerna och budskapet och känslorna i denna film som gör den helt oemotståndlig för mig.

Jag skulle tro att jag ser den en gång varannan eller var tredje vecka under varje höst/jul; annars får jag abstinensbesvär. Och nu när jag tittar på den så kan jag samtidigt njuta av min fina gran.


Och varje gång så går det UNDERBARA slutet på filmen rakt in i hjärtat på mig, trots att jag kan hela filmen utantill.


En helt magisk julfilm som alltid skänker mig sådan värme och tröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!