Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 4 november 2018

Ögonblick från dagen som gick

Idag har jag frostat ur min frys.


Det brukar vara ganska välbehövligt att tömma den, gå igenom innehållet och förbereda inför julbak och julmat, speciellt eftersom den inte är särskilt stor. Det känns jätteskönt att det är gjort nu, och det betyder också att jag kan sätta igång att julbaka nu i veckan!!! Jag känner mig riktigt peppad så det ska bli jättekul att äntligen komma igång. Men först måste jag ta mig igenom ett tvätt- och städdag imorgon.

I dag var det också en liten tjuvstart på längdskidssäsongen med en supersprint-tävling!


Det var såå underbart att återigen sitta och lyssna på Jacob Hård och Anders Blomkvist kommentera skidåkningen samtidigt som jag handarbetade; vintermys på högsta nivå vill jag lova! Om två veckor börjar även Vinterstudion och jag läääääängtar!!!

Solstrålen brukar flytta runt mellan hans favoritställen här hemma när han kopplar av. En av hans favoritställen är att ligga i den här stora svarta mjuka biabädden i hallen. (Hemma hos mig finns det bara STORA biabäddar som är lagom till Alfahanen.)


Men idag var han mer intresserad av att tränga in sig på golvet MELLAN klädkammaren och biabädden😊. Han är verkligen ett original den här hunden!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!