Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 25 november 2018

Doft av julbak!


Idag har jag bakat lussebullar efter ett recept som jag har fått av mamma och som innehåller massor av margarin, vit sirap, russin och saffran. Inte de nyttigaste men definitivt de godaste lussebullarna!

Jag har bakat saffransbullar med apelsin tidigare i höst till adventsfikat och de blev jättegods och var en av de väldigt få saker jag kunde äta när jag var som oroligast över Alfahanen och aptiten var som bortblåst. Nu när Alfahanen mår lite bättre så har aptiten kommit tilllbaka till en viss del och jag började bli sugen på mina vanliga lussebullar igen. Och efter att ha provsmakat två stycken kan jag konstatera att de är lika goda som vanligt!

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!