Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 4 september 2018

Skördedag tack vare mamma!

Idag åkte jag och hundarna och besökte mammas kolonistuga. Victoriaplommonen på hennes träd har nämligen mognat och då måste jag ju dit och plocka! Victoriaplommon är ju såå gott och mina absoluta favoritplommon.


Hundarna älskar att vara hos mamma i hennes trädgård och Solstrålen fick världens ryck när vi kom dit och sprang i full fart runt stugan ett antal gånger😀. Man kan inte låta bli att smittas av hans livsglädje! Han passade också på att besöka granntomten men kom snabbt tillbaka.


Kaxmörten är mest intresserad av att gå och hämta leksakerna han har hos mamma och sedan sitta och vakta dem.


Alfahanen älskar att gå runt och gräva ner och gräva upp sin boll under olika buskar och till slut fick jag ta bort bollen så han kunde koppla av. Då lägger han sig i skuggan i något hörn av mammas trädgård och njuter. Solstrålen brukar gå och kolla hur det är med brorsan.


Vi var där några timmar och jag plockade ett antal kilo plommon (och åt nog något kilo också). Det blev en påse plommon åt syrran och en påse åt bästa T men resten kommer jag att vräka i mig de närmaste dagarna. Dessutom hade mamma 3 zucchini åt mig och så plockade jag citrontimjan - den luktade så gott! - och så fick jag med mig en påse äpple från hennes grannes trädgård.
Vi satt en stund på mammas veranda och hundarna hann precis lägga sig och vila lite innan det var dags att åka hemåt med min fina skörd - TACK mamma!


Väl hemma så var vi så trötta allihopa efter vår utflykt att det inte dröjde länge förrän vi alla låg utslagna på soffan.
Jag kvicknade till efter ett litet power-nap, men hundarna har fortsatt att sova hela kvällen efter det roliga besöket hos 'mormor'.
Medan hundarna sov så spenderade jag resten av kvällen i köket där jag stekte massor av zucchiniplättar med fetaost...


...och gräddade en mjuk kaka med zucchini. Dessutom gjorde jag en ny omgång musli och med ugnen redan igång så bakade jag dessutom en frukt- och frölimpa. Nu har jag ställt in citrontimjan i ugnen för att torka i eftervärmen.


Nu längtar jag efter att krypa ner i sängen och sova!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!