Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 12 september 2018

Kaxmörtens nya kärlek.

Igår kväll var jag (och Solstrålen) hemma hos syrran och höll på med lite förberedande papperspyssel inför kommande julprojekt, så vi kom inte hem förrän framåt 22.30. Då kände jag mig ganska slut i skallen och ville bara gå och lägga mig...och hade inte en tanke på att skriva ett blogginlägg. Precis innan jag skulle släcka sänglampan kom jag på att jag inte hade bloggat, men då var det för sent. Så kan det gå.

De senaste gångerna vi har varit i hundgården så har Kaxmörten fått ta med sig en liten pipleksak som ser ut som en ödla eller ekorre, och det fungerar väldigt bra för alla inblandade.


Istället för att springa runt och skälla och vakta hundgården så ligger han still under bänken och har allt fokus på att vakta sin fluffiga leksak. Vilket jag tycker är jätteskönt. Och han är nöjd att han får ha en pipleksak en längre stund. Tack och lov bryr sig inte Solstrålen om brorsans leksak utan Kaxmörten får ha den helt för sig själv.


Dessutom så bär ju han leksaken hängandes i munnen fram och tillbaka från hundgården och det är bara för gulligt❤.

Idag har jag tagit det lugnt och handarbetat och tittat på sport. Ryttar-VM har börjat så det kommer att gå ganska mycket på tvn här hemma den närmaste tiden.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!