Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 25 november 2017

Inte långt kvar nu...!

Våran lördag har varit lugn och skön! Jag har mestadels virkat på kanten till min julfilt och jag kan konstatera att jag kommer nog att hinna klart den!!! Nu har jag 'bara' 1½ varv kvar att virka på den, och det hinner jag klart i morgon. Jag har också varit duktig och fäst trådar allteftersom så jag har inget sådant heller att ta itu med.

Jag trodde att jag äntligen hade kommit på hur jag skulle virka kanten, men som så ofta när man pysslar/handarbetar så funkade den planen bättre i skallen än vad den gjorde på riktigt så jag fick ändra mig igen.
Efter lite testande så ser kanten ut så här...


...och så här ser hörnen ut...


Jag ska avsluta med ett vitt varv imorgon men jag har inte helt bestämt mig hur det blir; jag har en idé men vi får se om den funkar...

Filten är ju gigantisk att hålla på med och tar upp hela min divan-del av soffan, och jag och Kaxmörten har haft en kamp hela dagen om vem som egentligen äger filten. Jag har helst inte velat ha några hundar på filten innan den är klar - lättare sagt än gjort😉 - medan Kaxmörten inte har velat något annat än att krypa in i den och kurra ihop sig...Så det har blivit små kompromisser under dagen...


Vi är nog lika envisa båda två😁!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!