Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 10 november 2017

Bakning och fyrbenta tjuvar...

Idag fortsatte jag med lite gluten/laktosfri bakning till Adventsfikat. Återigen fick jag ta fram den gamla mandelkvarnen som får arbeta flitigt i jultider.


Kaxmörten låg som vanligt under sina filtar och myste, och den här synen fick mig att skratta😊.


Efter att ha bakat lite kakor som jag lade i frysen, var jag framåt kvällen också sugen att baka en mjuk pepparkaka till helgen då jag planerar att mysa i soffan med sport och handarbeten. Sagt och gjort, jag svängde ihop min kaka och gräddade den och lade den att svalna under handdukar på köksbänken.

Sedan såg jag fram emot att sätta mig i soffan och titta på Sveriges play-off i VM-kvalet, men gick först till badrummet. När jag en stund senare kom ut därifrån tyckte jag att Kaxmörten och Solstrålens beteende var lite konstigt; jag kan inte sätta ordet på vad det var men något stämde inte...
Helt plötsligt fick jag en känsla...och gick in i köket...och såg en tom bänk och den här lilla sockerkaksbiten på golvet..! Min mjuka pepparkaka!


Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...! Såå himla länge var jag inte borta...! Jag har aldrig sett Solstrålen med en så stor mage förut, fylld som den var av i princip en hel mjuk pepparkaka! Även Kaxmörten hade fått en något för stor mage så jag misstänker att han smakade på kakan också...

Jag försökte ta en bild på Solstrålens stoooora mage - skulle tro att han kände sig ganska mätt - men det var lite svårt... Dock tycker jag nog att han ser lite skyldig ut😉.


Jag ville verkligen ha min mjuka pepparkaka i helgen så det var bara att ställa sig och baka en ny pepparkaka på kvällen. Hundarna har bara legat och jäst under kvällen...


...och med tanke på Solstrålens känsliga mage gav jag honom också magmedicin för att underlätta för hans stackars pepparkaksfyllda mage.
Själv har jag återigen fått en påminnelse om att jag inte får lämna Solstrålen ensam med julbaket; det skulle vara katastrofalt om han satte i sig en massa chokladkakor mm...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!