Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 18 april 2017

Vad hundarna gör medan jag tittar på ishockey....

Idag har det varit upp och ner med ishockeyn; Brynäs vann på hemmaplanen i övertid och utjämnade matchserien till 1-1 vilket kändes bra.
Mycket sämre kändes det när Washington förlorade sin match i övertid mot Toronto - trots att Bäckström gjorde mål - och nu ligger under med 1-2 i matchserien... Jag hoppas att spelarna inte känner som jag gör nu, för jag börjar få en klump i magen och det känns som om det kommer att gå åt helvete i år också..! Åh vad plågsamt det ibland är att vara en fanatisk supporter...

Eftersom mitt liv är fullproppat med ishockey så har hundarna inte visat sig mycket här på bloggen, men här kommer några hundögonblick från de senaste dagarna:

En av hundarnas kompisar löper så Kaxmörten är full av testosteron och
vill bara spana efter fyrbenta tjejer dagarna i ända! Dessutom så gnisslar han sig igen
en stor del av dagen...
Så här ser det ut i sovrumsförnstret varje morgon när jag har vaknat.

Alfahanen känner också av löptikarna och sitter också gärna och
stirrar ut genom fönstret och trånar...
 
Ibland är det stängt in till sovrummet så att Kaxmörten inte ska stå och stirra
ut genom fönstret och hetsa upp sig själv...men då står han gärna på soffkanten
istället och försöker spana ut genom vardagsrumsfönstret...!

Eftersom jag sitter i soffan VÄLDIGT mycket just nu så försöker
jag att passa på att aktivt gosa lite med hundarna, dvs lägga bort
virknålen ibland:) Här är det Solstrålen som njuter av att ligga nära matte.


Självklart är Kaxmörten nära också...

Min första virkade filt - restgarnsfilten - är klar och jag är väldigt stolt över den.
Hundarna har också njutit av den:)

Idag började jag virka på en matta till Alfahanen. Han gillar de här
trikåmattorna och jag tänkte lägga den här under matbordet där
han gillar att ligga:) Både Kaxmörten...

...och Solstrålen har kvalitetstestat den och gett sina godkännande!


Ikväll rullade Kaxmörten in sig i en filt som vanligt - och som
vanligt såg det roligt ut:) Ett litet huvud stack ut åt ena hållet, en stor knöl filt
i mitten och sedan två små tassar utstickande åt andra hållet! Jag fattar
inte hur han kan sova så gott...:)
Min egna lilla påskkärring:))
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!