Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 11 april 2017

Fullt upp...

...från morgon till kväll har det varit här idag.
Vi var till hundgården en timme på förmiddagen och grabbarna fick leka med några settrar så det var full fart i hundgården. Sedan kunde jag lämna dem hemma medan jag cyklade iväg för att handla påskservetter och lite annat smått och gott som jag behöver till påskfirandet.

När jag kom hem igen så var det dags för en längre promenad med Solstrålen och Kaxmörten innan jag tog Alfahanen med mig och gick ut en sväng med min kompis hund.

När jag kom hem var klockan 5 på eftermiddagen och jag var helt slut. Eftersom jag hade mera saker jag ville göra innan dagen var slut så halvlåg jag tillsammans med hundarna på soffan och sov en stund för att bli piggare och bli av med benvärken som hade gjort sig påmind under eftermiddagen.

Några timmar senare kände jag mig mer utvilad och pigg så då bakade jag syrrans favoritkakor:


....Non-stop kakor och diskade.
Sedan lyssnade jag på en podcast där Nicklas Bäckström blir intervjuad om sitt liv som ishockeyspelare i NHL, samtidigt som jag tog fram lite påskdekorationer och plockade undan handarbeten mm på borden i vardagsrummet.

Nu är det dags att ta ut hundarna och gå och lägga mig. Imorgon blir ännu en fullpackad dag.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!