Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 6 april 2015

Dagen före op...

Tur att han inte vet vad som väntar imorgon...

Imorgon är det dags för Kaxmörtens tandoperation vilket jag förstås har tänkt på en hel del... Även om de sade att det är en liten operation, så måste han sövas, och jag kan inte vara där för honom, och jag vet att han kommer att må dåligt utan mig (även om han kommer att vara sovande mestadelen av tiden). Jag kan redan föreställa mig hans blick imorgon bitti när de BÄR iväg honom; jag tror inte att han frivilligt kommer att GÅ med dem... Han vill nämligen inte ens gå iväg med familjemedlemmar om jag inte följer med...
Jag har tvättat honom idag för att minimera risken för infektioner och klippt hans klor. Han har dessutom fått lite extra mat eftersom han fastar fram till operationen, och efteråt vet jag inte hur det blir eftersom de opererar i munnen på honom. Han kanske inte kan/vill äta först, så jag vill att han ska ha lite extra mat i sig inför morgondagen. Imorgon måste vi vara hos veterinären vid 07.30 - vilket är ruskigt tidigt för att vara oss - så vi måste gå och lägga oss snart. Jag tror att Kaxmörten får dela sängen med mig ikväll om han vill...Matte vill mysa lite extra med honom inför morgondagen.

Annie

2 kommentarer:

  1. Hoppas operationen har gått bra idag! Melody fick operera bort fem mjölktänder som inte lossnade av sig själv och hon var inte riktigt vaken när vi hämtade henne, så hon hann nog aldrig sakna oss!
    Nog känns det i hjärtat att lämna in sin lilla älskling till veterinären!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det oftast känns värre förr oss tvåfotingar än för djuren i såna här situationer!!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!