Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 9 oktober 2014

Lasagne till middag!



Igår och idag har jag ätit lasagne till middag. Jag gör lasagnen efter ett recept från ett gammalt nummer av Amelia. Det är superenkelt! Man steker drygt 500 gram köttfärs. Samtidigt blandar man ihop en burk krossade tomater, en burk pastasås, en burk crème fraiche och ett litet paket grädde. När köttfärsen är stekt så häller man även i den i såsen, och så kryddar man lasagnesåsen med salt och peppar och kanske någon annan smaksättare om man vill, typ vitlök, eller oregano eller vad man nu känner för.
Sedan är det bara att blanda såsen med pastaplattor i en ugnsform och grädda i 20min med ugnen på 225 grader. Efter det höjer man ugnstemperaturen till 250 grader, lägger på ost på lasagnen och gräddar i ca 5-10 minuter till tills lasagnen har fått fin färg.
Det här receptet räcker till 3-4 portioner, och receptet går utmärkt att dubbla om man vill ha lite extra portioner att frysa in:)

Smaklig måltid!
 
Annie

2 kommentarer:

  1. Pastasås? Är det tomatsås?

    SvaraRadera
  2. Ja, de där färdiggjorda tomatsåserna för pasta, typ Dolmio eller Barilla. Man kan välja den man gillar mest:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!