Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 5 februari 2018

Uppdatering från sjukstugan

Idag verkar Solstrålen lite bättre. Han sov större delen av natten - vilket jag var mycket tacksam för - och gnällde bara någon gång. Nu under dagen så har han sovit en hel del, men fortfarande skrikigt till några gånger så han har helt klart ont någonstans. Han har inte verkat lika irriterad i halsen, men han har nästan låtit täppt ibland när han andas. Tack och lov har han inte någon feber, och så länge han inte har det så är jag lite lugnare.

Eftersom vi har det kallt (-10 grader) så har han fått ha på sig en stickad tröja när vi är ute på våra - för tillfället - korta promenader. Normalt sett gillar han inte att ha något extra på sig, men han har faktiskt accepterat tröjan (som jag egentligen stickade till Kaxmörten) så jag är sugen på att sticka en tröja som är BARA Solstrålens. Han har ju lite annorlunda kroppsmått än Kaxmörten så tröjan skulle kunna passa lite bättre... Är det så att han har fått en luftvägsinflammation eller liknande, så vill jag ju absolut INTE att han ska bli extra kall när vi är ute.

Imorgon blir en jobbig dag så vi får se hur det går med allt...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!