Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 1 februari 2018

Vintern har kommit på riktigt!

Jag hade faktiskt börjat misströsta om det verkligen skulle bli en ordentlig vinter här med massor av snö. Ni vet sådana där vintrar som man minns från barndomen när man hade överdragsbyxor och pulsade fram i snön och byggde snögubbar och byggde snöfästningar mm...
Men nu börjar det faktiskt se riktigt lovande ut😀! Vi har haft ett lite lager av snö de senaste dagarna och igår kväll och idag har det snöat nästan hela tiden så nu är det riktigt, riktigt vintrigt ute och ca 2 dm djup snö. Det är ju förstås inte så roligt för de som ska köra bil varje dag, men för mig som bara går promenader med tre hundar som älskar snö är det underbart!

Självklart var vi ju 'tvungna', hehe, att gå ner till hundgården så att alla hundarna fick chans att pulsa runt och leka i snön. Jag försökte dock hålla ett extra öga på Alfahanen så att han inte gjorde för mycket; det sliter ju extra på hans höfter att försöka springa i djupare snö. Men eftersom han älskar snö så blev det en hel del springsteg och lite småskuttande för hans del också, och det var ändå underbart att se honom och de andra två ha kul i snön samtidigt som jag fick njuta av min favoritårstid!

Det kändes verkligen som om hela världen var inbäddad i vit bomull!

Det var många dofter att upptäcka i snön!

Snön är så djup att Kaxmörten endera får 'ploga' fram, eller skutta fram.
Han brukar föredra att skutta🐾😊!

Men den som sprang klart mest...

...var som vanligt Solstrålen!

Måååånga dofter i snön...

Trots hans korta ben så har Kaxmörten ingenting emot snön. Dock
vill han gärna ha något varmt på sig för han blir lätt lite frusen och blöt om
vi är ute för länge.

Min älskade Alfahane njöt av att få strosa runt i hundgården och lägga sig ner
då och då och vila och mysa i den mjuka och fluffiga snön.

Ikväll njuter jag av den vintriga utsikten från vardagsrumsfönstret...


...och det verkar som om det ska komma mer snö och vara minusgrader den närmaste tiden så jag är nöjd😊!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!