Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 9 januari 2018

Tvättdag...

Som vanligt hjälpte Solstrålen till när jag skulle tvätta...

Tack och lov kändes kroppen bättre idag vilket gjorde det lättare att ta itu med berget av tvätt som har vuxit under mellandagarna. Dessutom har jag tagit bort en massa jultextilier och tvättat dem, så det var mycket tvätt att släpa upp och ner från tvättstugan...

Tyvärr har jag inte kommit så mycket längre med att ta bort julen. Jag tog bort den lilla julgranen i sovrummet och alla konstgjorda julblommor, men sedan tog det stopp. Inte har jag orkat ta itu med städdelen heller, men det är ändå lite svårt när det är julsaker överallt som väntar på att bli nerpackade. Imorgon är planen att försöka packa ner alla tomtarna och ta ner dem i källaren, och kanske julgardinerna. Förhoppningsvis kan alla julsaker vara nere i källaren lagom till helgen. Då är nämligen planen att ha ett litet kalas för Kaxmörten så då vill jag har kommit i ordning igen.

Nu ska jag äta lite risgrynsgröt till middag och titta på sport och virka en stund innan det är dags för sängen; jag har börjat med ett nytt roligt projekt och har längtat efter att virka hela dagen!

Annie

1 kommentar:

  1. Lycka til med undanplockandet av julsakerna. Tungt när man inte känner att orken finns.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!