Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 13 januari 2018

Pipigt kalas!

Idag firade vi Kaxmörtens 9:e födelsedag!!!

Min älskade lilla STORA hund som inte backar för någonting och som blir grinigare och mer tjejgalen (av den fyrbenta varianten) för varje dag som går.


Hans vackra ögon kan smälta isblock, och jag tror inte att någon varelse någonsin kommer att vara så fäst vid mig som han är. När vi är hemma hos andra så brukar han sitta utanför dörren och vänta när jag går på toaletten❤. Hans tillgivenhet till mig har lärt mig mycket om hur villkorslös kärlek ser ut. När jag skriver detta ligger han som vanligt bredvid mina ben och vilar huvudet på mina fötter, och när jag somnade igår kväll så låg han under täcket med mig och värmde min rygg... Jag vill inte ens tänka på den dagen han inte längre kommer att vara vid min sida...💔


Men...tillbaka till vårat kalas😊!
Syrran med familj - inklusive hundarna - och min mamma var inbjudna och syrran hade med sig världens bästa present till min Kaxmört. En pipleksak! Har ni följt den här bloggen ett tag så vet ni att Kaxmörten ÄLSKAR pipleksaker nästan lika mycket som mig.
Han slet upp paketet och började frenetiskt mörda leka med sin nya leksak och sedan släppte han den inte ur sikte under hela kalaset. Han var ju tvungen att se till att ingen annan, dvs Solstrålen, kunde lägga tassarna på den.



Håll dig borta från min leksak!!!


Till de tvåbenta besökarna hade jag gjort ordning ett litet fikabord med pavlova, mums-mums, pepparkakor, chokladkolakakor och kladdmuffins. Det smakade bra och var uppskattat tror jag😋.


Till hundarna hade jag bakat hundkex med tonfisksmak.


Jag brukar baka kex till hundarna lite då och då eftersom det är trevligt att baka till dem också när jag ändå håller på att baka till människor, och min familj känner numera igen hundkexen. Dock har jag andra gånger faktiskt haft gäster som har börjat att knapra på hundkexen för att de har trott att de var del av människofikat...😉.

Hursomhelst, det är fri utdelning av hundgodis när vi har hundkalas...


...och det är hundarna mycket väl medvetna om😀😋


Dessutom hade min mamma med sig korv åt hundarna så det gick verkligen ingen nöd på de fyrbenta. Dock var födelsedagsbarnet mer intresserad av att vakta sin nya favoritleksak än att äta godsaker.


Nu är lugnet återställt här hemma och en nöjd men trött Kaxmört ligger på min mage och drömmer om pipleksaker och korv.


Och självklart ligger hans nya leksak här bredvid också😁.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!