Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 11 januari 2018

Vinterpromenad

Vissa promenader med hundarna blir korta - beroende på tid, väder och ork - och andra promenader med hundarna blir lite längre.
Idag blev det en längre promenad när vi var ut mitt på dagen. Det var ett par minusgrader och någon enstaka snöflinga som flög i luften och naturen var bara så vacker i sin frostiga vinterskrud.




Den sista veckan har vi haft ett tunt lager av snö och mestadels minusgrader vilket har gjort underlaget mycket bättre och säkrare för Alfahanen.


Vi gick runt lite i ett skogsbryn där hundarna kunde nosa runt en hel del. Sedan gick vi till hundgården som tidigare har varit täckt i is, men nu hade snön lagt sig som ett skyddande lager så även Alfahanen kunde gå omkring nästan överallt utan att halka.

Alfahanen gick runt och nosade...


...men han hade också koll på mig i fall jag skulle dela ut något godis. Som synes var även Solstrålen intresserad av godis...


...men framför allt var han jätteglad över att få chans att springa runt lös och busa😊.



Kaxmörten var förstås också med oss i hundgården, men han var bara intresserad av att nosa efter andra hundar - framför allt tikar - och ignorerade oss andra totalt...


Snart ska vi gå ut på kvällspromenaden och det snöar faktiskt lite ute just nu. Dock verkar det som om det ska bli lite plusgrader framöver😡...men jag hoppas att den prognoser ändrar sig...

Annie

2 kommentarer:

  1. Så kul att följa din blogg med hundliv och att du är lika tokig i julen som jag �� Hoppas att kylan och frosten håller i sig. Här i Skåne väntar sådant helgväder ! Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord:) Vad kul att du har hittat hit till oss!!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!