Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 13 januari 2018

Mera vintermys!

Idag fortsatte vi att njuta av det fina vintervädret! Först gick vi en promenad allihopa och eftersom det hade kommit lite mera snö så var allt täckt i ett ljuvligt lager av underbart vitt fluff❄❄❄.


Alfahanen njöt av den nyfallna mjuka snön och rullade runt i den för fulla muggar!


Jag vet inte vem som gillar snön mest; han eller jag???
Min fina gamla vän❤.


Sedan var det dags för mig och Solstrålen att gå på filmdate med bästa T så först tog jag med honom
till en skogsdunge där han kunde springa lös en stund...


...och göra av med lite överskottsenergi!


 Som vanligt var Solstrålen mest intresserad av att äta godis, och det är helt ok tycker jag. Om han inte hade varit så godisdriven så hade jag inte kunnat lära honom lika mycket, och han hade definitivt inte varit lika duktig på att vara lös som han är nu! Trots att han är en renrasig jakthund så är han mycket duktigare än de andra två på att vara lös och på att komma på inkallning😊.


Något annat han är jätteduktig på är att SÖKA och använda sin otroliga beagle-nos. Jag brukar försöka göra lite enkla sökövningar med honom så att han ska få jobba med nosen, och den mest populära aktiviteten är ju förstås att söka efter godis. Endera i en aktiveringsleksak eller ute i naturen, och idag blev det ute i naturen.


Det är fascinerande att se hur hårt han jobbar med sin nos för att hitta godbiten och hur otroligt fokuserad han är på uppgiften OCH hur länge han kan hålla på att söka godis. Hans brorsor brukar  tröttna efter ett tag, men Solstrålen kan hålla på och söka i timmar om det är godis inblandat i aktiviteten😊.

Efter lite lek i skogsdungen var det dags att gå hem till bästa T och jag njöt av den underbara vintermiljön; så mysigt med vit mark och vita träd!


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!