Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 23 september 2015

Härlig dag med syrran!

Idag hade syrran och jag planerat in lite mysig 'systertid' tillsammans:) Hon slutade jobba tidigt och vi hade planer på att åka till skogen med hundarna och titta in i några affärer. Men allra först var hon tvungen att hjälpa mig få bort en fästing som hade satt sig på ryggen...!

Såå otroligt äckligt och priset jag fick betala för gårdagen. Igår kväll tog jag bort två fästingar på Kaxmörten också. Men för att återgå till 'min' fästing så upptäckte jag den vid tio-tiden på morgonen men den satt på ryggraden så jag inte kunde nå den ordentligt själv. Därför fick jag vänta tre timmar tills syrran kom, och det var de längsta tre timmar jag har upplevt på bra länge. Bortsett från att fästingar är äckliga i sig själva, så fick jag också en massa flashbacks till väldigt dåliga erfarenheter av ohyra i London så syrran kunde inte komma fort nog! Nu är det bara att hoppas att fästingen inte bar på någon sjukdom...

Skogsturen blev inte av i slutändan för det hade regnat en hel del så vi och hundarna skulle ha blivit ganska blöta. Själv var jag väl inte heller så sugen på att riskera flera fästingar....

Men vi åkte i alla fall runt i några affärer. Jag fyndade bland annat små kakformar i metall på loppis som jag planerar att göra julgransdekorationer av, och vi hittade underbara ljus på IKEA med satsumas doft:)

Hemma hos syrran satt vi sedan och julpysslade med kottar mm...


...innan vi tittade på en julfilm från Netflix och åt saffranskladdkaka som jag hade bakat och tagit med mig:=)

Allt som allt en riktigt trevlig dag - förutom fästingen - och alltid lika mysigt att umgås med syrran!

Annie

3 kommentarer:

  1. Tusen kramar och tack för en härlig eftermiddag:)

    SvaraRadera
  2. Fästingar är otäcka.. här plockar vi på alla djur (och på mig med ibland) ofta!!!!! :( I år har i alla fall Alva sluppit!

    Men du.. ljus med satsumas-doft lät underbart. Har du hunnit provtända? Luktar de gott "på riktigt"? Vi har släckt i våra rum på jobbet på morgarna och då kör vi doftljus för hela slanten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi provtände dem när vi satt och pysslade och det doftade definitivt:) Förut har IKEAs 'doftljus' varit helt värdelösa men de börjar bli bättre. Annars är Yankee Candle mina favoritdoftljus - de doftar VERKLIGEN:)

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!