Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 1 januari 2015

Årets första dag

Årets ishockeyarena utomhus i Washington DC.
Vad gör man på nyårsdagen när man känner sig deppig över att julen är slut, att snön smälter bort och att pengarna är slut?

Jo, då drar man för alla sina gardiner, tänder ALL sin julbelysning, tinar lite lussebullar, lägger sig i soffan med sina fyrbenta vänner och tittar på ishockey hela dagen - och försöker glömma allt det andra...

Således har jag tittat på Juniorkronornas sista gruppspelsmatch i VM från igår kväll samt USA mot Canada i samma turnering. Ikväll tittar jag på NHLs Winterclassic som i år - roligt nog - spelas mellan mitt favoritlag Washington Capitals och Chicago Blackhawks. Nu hoppas jag bara att Nicklas Bäckström, Alexander Ovetjkin och resten av spelarna i Capitals vinner!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!