Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 28 mars 2022

Dagens handarbete

Efter att ha broderat vårmotiv ett tag så har jag nu återgått till julbroderier. 
Det är så skönt att brodera med en begränsad mängd färger och minimalt med efterstygn och då passar mönstrena från The Prairie Schooler. En före detta amerikansk kvinnlig design-duo som var väldigt kreativa under ett antal år. Jag har under åren samlat på mig några av deras gamla mönster genom att beställa dem från USA/England, och framför allt gillar jag deras julmönster. Och tack och lov nyproduceras fortfarande deras mönster så att man fortfarande kan köpa dem; The Prairie Schooler är väldigt stora i korsstygnskretsar i USA. Och om ni undrar hur jag vet allt detta så är det för att jag har följt utländska korsstygnsbloggar i ett antal år, och har ju också min egna engelska korsstygnsblogg My Little X-stitch Nook som jag har haft i sex år.

Så just nu håller jag på med detta härliga julmotiv som bara broderas med 6 färger.

The Prairie Schooler, Book No. 199
THE NIGHT BEFORE CHRISTMAS


Min nuvarande plan är att göra klart den så snart som möjligt så att jag kan börja på denna mysiga tavla....

The Prairie Schooler, Book No. 150.
DECEMBER

Det här är ett relativt nytt mönster i min samling och jag är väldigt sugen på att börja med det. Men vem vet...jag kanske blir sugen på att brodera något helt annat imorgon😉😊. Jag har ju en förmåga att ändra mig från dag till dag och periodvis tappa motivationen för olika projekt. Ett i taget är inte min styrka; då skulle det nog inte bli mycket handarbetat här hemma...

1 kommentar:

  1. Alltså vilka fina!! Jag blir aldeles julmysig i kroppen nu <3
    Bara texten: THE NIGHT BEFORE CHRISTMAS, så mysigt
    Kanske var all snö som damp ner som fick oss att tänka mer på jul än vår just nu, hahaha
    Kram från Maria i Njurunda

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!