Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 1 december 2016

Första december 2016...

...är det ju idag och det brukar innebära början på Adventskalendrar.
Eftersom jag inte äter choklad så har jag ingen chokladkalender och de gammaldags papperskalendrarna - som jag skulle kunna tänka mig - går det ju knappt att få tag på längre. Men någon form av nedräkning till julaftonen vill jag ha för det hör ju till december, så jag har löst det genom att göra en egen juldekoration som blir mer och mer dekorerad för var dag som går i december. Dessutom brukar jag titta på Adventskalendern på SVT och i år verkar den bli riktigt bra.

MEN...för några år sedan kom jag på att jag även skulle ha en paketkalender till hundarna. Syrran hjälpte mig att göra i ordning en julig förvaringsburk...


... som dock inte på långa vägar är stor nog att rymma ALLA 72 paket till dem men den är mer en symbolisk grej. Jag stoppar ner ett antal paket åt gången i burken och så vet de att när jag öppnar burken är det deras tur att få godsaker.
Alla tre hundarna älskar att öppna paket så självklart måste godsakerna slås in i lite julpapper innan hundarna får dem, och idag fick de dessutom lite finare tuggis eftersom det är första dagen på paketkalendern:)




Jag vet att det kanske låter lite knäppt med paketkalender till hundarna, men eftersom jag inte har några barn så får jag istället skapa egna jultraditioner med mina fyrbenta vänner:) Och jag kan lova att mina pälsklingars förväntan över att få öppna sina paket är MINST lika stor som barns förväntan; om inte större!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!