Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 30 december 2015

Happy new year??????

Jaha, då var det dags för ett nytt år....

Inte min favorittid på året.
Om jag ÄLSKAR julen så avskyr jag nyår. Smällare som skrämmer slag på mina pälsklingar (och borde förbjudas), och en framtid som mycket länge har känts tung.
Nu har jag ju lyckats finna ett liv som känns hanterbart, med mina hundar, min familj, mina handarbeten, mina bloggar och sport. När jag tänker på 2016 så tänker jag bara på sporthändelser: Tour de Ski, Vinterstudion, VM i skidskytte, Vasaloppet, Stanley Cup, EM i fotboll, sommar-OS. Något annat kan jag inte säga att jag ser fram emot.
Så det är himla tur att jag är en sportnörd...
Tvärt om fasar jag för att något ska hända med min underbara älskling Alfahanen som bara blir äldre och äldre och gråare och gråare för varje dag, eller att min underbara clown Solstrålen ska bli sjuk igen, eller att något ska hända min konstanta skugga Kaxmörten som också börjar bli äldre (snart 7 år). Eller att något ska hända mina kära familjemedlemmar under nästa år...

2017 hotar också runt hörnet med eventuella stora personliga svårigheter, och jag vet inte riktigt hur jag kommer att kunna hantera den stressen under det närmaste året. Om jag numera har lärt känna min kropp och psyke väl, så riskerar det att bli en del värk och spänningar och depressioner under året som inte heller är något att se fram emot. Så det blir som vanligt så mycket tid som möjligt på soffan med sport på tv och handarbete i handen och hundarna brevid mig för att försöka finna någon form av glädje/välmående i tillvaron...

Och så skulle jag gärna vilja ha lite snö...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!