Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 23 juli 2015

Uteliv med hundarna:)

När jag vaknade i morse så såg jag framför mig att jag skulle kunna brodera några timmar på eftermiddagen eftersom 'det enda' jag hade att göra var 3-4 promenader och en cykeltur hem till syrran och svågern för fiskmatande. Men som så ofta så blev det inte riktigt så...

Hundarna fick gå före som vanligt. Först blev det en lite längre promenad med Vicky, Shiba och Solstrålen. Sedan tog jag ut Alfahanen, Kaxmörten och Solstrålen och vi stötte på deras hundkompis så vi gick till hundgården och det lekte där en dryg timma. Sedan gick vi hem och åt lite och sedan cyklade jag över till syrran. Det var ganska kallt ute och regnet hängde i luften. När jag kom hem igen så hörde en kompis av sig och undrade om vi ville följa med henne och hennes tre hundar till hundgården? Eftersom jag ändå behövde gå ut med Solstrålen och tjejerna under eftermiddagen och gärna ville ha sällskap på promenaden så tog jag chansen så det var bara att ta på sig skorna igen och gå ut. När vi väl kom till hundgården så slog vädret om och det blev soligt och riktigt varmt, vilket inte var helt fel:) Som vanligt när vi är där så var det så skönt att bara sitta på en bänk och titta på hundarna och prata om allt möjligt, så tiden gick...och så hade vi plötsligt suttit där i ett par timmar:) När vi började prata om att gå hemåt hörde ytterligare en vän av sig och undrade om jag skulle till hundgården? Eftersom vi redan var där så dök hon upp strax efteråt så då blev vi kvar ännu en stund... :)

Hundarna blev ganska trötta av att vara i den varma hundgården så länge -
Vicky lade sig till och med och vilade i en sval grop i skuggan under bänken:)
 

Shiba kopplar också av i hundgården:)

Sammanlagt har jag alltså suttit fyra timmar i hundgården idag vilket var den tiden jag hade tänkt lägga på att brodera... Ja, ja hundarna var nöjda i alla fall och jag hade det ganska skönt på bänken i solen med trevliga sällskap.

Sedan jag kom hem har jag suttit med julklappsplanering och datorn så det har inte blivit något broderat alls idag...:((

Men nästa vecka...då ni, då ska jag brodera!!!

Annie

2 kommentarer:

  1. Det låter ganska mysigt - även att det inte alls blev som du tänkt dig! Du får se fram emot nästa vecka!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt riktigt skönt att sitta där i solen och ta det lugnt:) Väldigt tacksam att den finns så att man har lite chans att riktigt njuta av sommaren - det lilla som har varit njutbart...!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!