Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 4 maj 2014

Favoritkombo!!!


Dagen har varit fylld med korsstygn och ishockey-min favoritkombo! Just nu har jag fullt upp med att följa alla ishockeymatcher på tvn som jag vill se; både Sverige och de andra ländernas framfart inför ishockey-VM nästa helg, och alla slutspelsmatcher i NHL. En av de få saker som jag ser som lite lyx i min tillvaro är att jag betalar extra för ishockeykanaler, men i själva verket är det nog inte lyx utan helt nödvändigt för mig! Jag bara måste ha ishockey i mitt liv för att må bra och kunna koppla av!

Min tavla går förstås framåt med all denna tid i soffan framför alla ishockeymatcher:)


Jag har funderat på om jag ska brodera svarta efterstygn på fjärilen istället för den föreslagna bruna färgen. Jag tycker att tavlor ser mer nyanserade ut när man anpassar färgen på efterstygnen till själva motiven. Fjärilen är ju ganska framträdande i sina färger så jag tror det skulle bli häftigt att framhäva den ännu mera med hjälp av svarta efterstygn. Jag skulle aldrig kunna designa egna mönster, men ibland kan det vara trevligt att anpassa befintliga mönster efter ens egen smak och göra dem lite personliga:)

Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!