Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 3 juni 2021

Våran torsdag i bilder

 Vi började dagen med att gå till hundgården en sväng med grabbarnas boxerkompis.


Dock var det ganska varmt så efter lite godissök så lade sig hundarna till slut under bänken för att få skugga.


Väl hemma njöt jag av doften från buketten med syrener som jag plockade igår. Tillsammans med hyacinter är det definitivt min favorit-blomdoft.


Sedan blev det sport på tvn och jag tog fram dagens första handarbete vilket var detta projekt.


Jag planerar att försöka göra klart några handarbeten nu under sommaren när det är så mycket sport på tvn och det här är en av de som är närmast slutet. Fast det är ändå väldigt mycket kvar...


Men jag försöker brodera en stund varje eller varannan dag på den här tavlan och idag fokuserade jag på den rutiga bakgrunden där det fattades lite stygn sedan tidigare.


Jag tog en paus och gick ut på balkongen för att kolla på mina små plantor. Jag har planterat lite mer gräslök i år och den har kommit upp.


Mina basilikaplantor tog sig inte alls bra inomhus i år, så nu har jag ställt ut dem på balkongen och hoppas att de trivs bättre där. 


Hundarna njöt av att vara ute på balkongen i värmen.


Senare på eftermiddagen tog jag fram ett annat broderi som är lite hemligt så det får ni bara se en liten bit av.


Solstrålen fixade en egen plats för en tupplur.


På tal om tupplurer så skrattade jag åt Kaxmörten igår kväll när han hade lindat in sig i båda soff-filtarna. 


Snacka om väl-kamouflerad hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!