Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 18 juni 2021

Gör om och gör rätt...?

 Idag har jag tvättat en del kläder, och så har jag gått igenom och sorterat mina sommarkläder. Jag har ju inte plats att ha alla kläder framme så jag får packa ner vinterkläderna på sommaren och vise versa. 
Jag har insett att jag skulle behöva ett par kortare byxor med fickor (för mobilen) när jag går mina långpromenader nu på sommaren, så jag har klippt av halva byxbenen på ett par jeans som jag har haft ett tag men inte har blivit använda så mycket. Hoppas att det kommer att fungera.

Sedan hittade jag en virkad sommartopp som jag i princip inte har använt sedan den blev klar för ett antal år sedan. Jag prövade den igen och kände att 'Nej, den kommer jag inte att använda' så nu håller jag på att repa upp den så att jag kan göra något annat användbart med det bomullsgarnet.

 

Jag har nämligen sett några virkade sommartoppar i tidningen Stickat och Sånt som jag är sugen på att göra, och jag tror det här garnet kan passa bra till dem. Förhoppningsvis kan de topparna sedan bli mer användbara än den topp jag virkade tidigare. Jag gillar verkligen tanken på virkade plagg, men det är inte alltid så lätt att hitta ett bra mönster som är bekvämt och som fungerar i vardagen... Men skam den som ger sig tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!