Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 20 juni 2021

Ögonblick från våran lördag

 Det var lite svalare ute idag så vi passade på att börja dagen med en skön långpromenad och njöt av den vackra ån som vi passerade.


Väl hemma igen ville Kaxmörten ha lite uppmärksamhet av matte.


Lek med pipande anka.


Till middag blev det en av mina sommarfavoriter. Hemmagjord hummus med gurkskivor och morotsstavar.


På äldre dagar har Kaxmörten helt plötsligt blivit galen i morötter så när jag satt och knaprade på mina grönsaker så stirrade han på mig tills jag fattade vad han menade😋🥕😂. Och inte kan jag motstå den blicken...


Blir det inga flera morötter???


Solstrålen är såå söt när han ligger och sover😍


Det brukar Kaxmörten också vara, men det var lite svårt att se honom vid detta tillfälle...😉😁


Själv virkade jag vidare på min sommartopp. Eftersom jag hade lite annat fix att ta itu med under dagen hade jag inte ro att sitta med ett broderi.


Den lilla holkärmen är färdigvirkad och den är såå söt.


Jag har verkligen stora förhoppningar på denna topp, men först måste jag virka 1000-tals stolpar.
Tur att det är perfekt tv-virkning...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!