Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 19 juni 2021

Dagens handarbeten

Med en nästan jobbig värme på uppåt 30 grader utomhus så var jag ganska nöjd med att det idag bjöds på 10 timmars direktsändning från fotbolls-EM. Det innebar i sin tur att det blev mycket handarbete förstås. 
Under två av de tre matcherna kunde jag brodera på mitt hundprojekt som sakta men säkert går framåt. Dock har jag bland annat en hel gräsmatta att brodera vilket kommer att ta några dagar....


Men under Sveriges match - som de tack och lov vann mot Slovakien med 1-0 - så var det inte läge att brodera. Broderiet kräver ju att man hela tiden är uppmärksam på mönstret och var man ska sticka ner nålen i väven och då är det omöjligt att samtidigt ha fullt fokus på en spännande match på tvn.
Så då fick det bli virkning istället. Och jag var väldigt sugen på att använda garnet jag repade upp igår för att testa mönstret som jag har sett på en sommartopp (Scilla tee av designer: @hooked_by_anna).


Mönstret såg ganska långt och komplicerat ut men när jag väl började så var det inte så krångligt. Dock är det alltid svårt med storleken så vi får hoppas att jag har valt rätt. Fördelen med det här mönstret är i alla fall att det virkas uppifrån och ner så jag har chans att pröva början på toppen för att kolla att storleken fungerar. 

De korta ärmarna virkas i spetsmönster och det är riktigt roligt att se det växa fram!


Det är nästan så att jag hoppas på en riktigt spännande match i morgon så jag med gott samvete kan lägga broderiet åt sidan och virka vidare på denna topp😉 Men med tanke på att jag ska baka och fixa lite här hemma till födelsedagsfirandet på söndag så lär jag inte ha så mycket tid för handarbete imorgon. Tack och lov verkar det bli svalare i morgon i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!