Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 21 juni 2021

...och så var man ett år äldre igen...

 Det blev en väldigt lugn men fin födelsedag i år. 

Både svågern och äldsta systersonen jobbade så vi var bara fem stycken hemma hos mig; jag, syrran, mamma. Linnea och Simon. Och så två pälsklingar förstås😊.
Men självklart tog jag tillfället till akt innan vårat lilla firande och röjde upp lite bland handarbetshögarna på borden mm och passade på att ta några kort på mitt lilla hem med alla handarbetade detaljer.


Min lilla förvaringsmöbel i hallen. Tänker sätta upp hundbroderiet ovanför när den tavlan är klar...


Min nya soffa med fleecefiltar på som skyddar mot leriga tassar och geggiga tuggben mm. Inte för att jag väntade mig något sådant just idag...😉😂. Och så alla virkade kuddar och virkad sommarlöpare.


Matbordet med mina stora virkade duk och en konstgjord sommarblomma.

Sedan kom gästerna och jag glömde helt bort att ta foton. Jag bjöd på min fikafavorit pavlova med hallon och jordgubbar, och så en chokladkladdkaka för de som var sugna på något chokladigt, och så de nya singoallakexen med smak av smultron och fläder. 

Och jag fick jättefina presenter!


Mamma hade med sig en jättefin sommarbukett från hennes kollo, och lite middagsmat till mig 😋 (hennes potatissallad som jag ÄLSKAR + kyckling)... och så fick jag ett presentkort på Willys😊.

Av Linnea fick jag en broderisax som jag önskade mig och ett presentkort på Panduro och en fin och ytterst personlig hundtavla...


Finaste gänget🐾🐾🐾💝!!

Och av den frånvarande svågern fick jag flera presentkort på bilresor till och från stan😁! Vilken perfekt presentidé från en f.d taxichafför och nuvarande lastbilschafför till en svägerska utan bil som vill handla billigt åt sig och sina hundar inne i sta'n😁😉! Jag skrattade gott och blev dessutom väldigt glad, och kommer nog inte alls ha något problem att dra nytta av den servicen under hösten😉😊!

Men den mest imponerande presenten var ändå tavlan som jag fick av min otroligt duktiga och underbara syster!


Alltså...WOW!!!
Jag har länge velat haft något på väggen från Sagan om Ringen, men jag kunde aldrig förställa mig att min syster skulle MÅLA en sådan tavla åt mig! Och med motiv från det otroligt vackra Rivendell också😍😍😍!!! Så himla fin! Och vilket jobb! Wow!
Jag ÄLSKAR ju de filmerna och brukar titta på dem minst en gång om året, så det är verkligen underbart att den kärleken kan kombineras på ett så fint sätt med min syrras otroligt kreativa ådra och ge mig något så fint att beundra här hemma hos mig💓.

Så, det var en riktigt fin födelsedag som inleddes med en långpromenad och avslutades med lite fotboll och ishockey på tvn😊! Alldeles perfekt😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!