Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 24 januari 2021

Man kan bli galen för mindre...

 Just nu är jag ganska less på digitala skärmar... För att inte tala om hur trötta mina ögon har blivit av att hålla på med dem, speciellt med tanke på att jag redan sedan tidigare behöver nya glasögon😔. Förutom problemet med ögonen är det ju också krångligt och tar tid att börja om från början med en ny telefon och nytt system (från Iphone till Android) och jag har slitit mig i håret både en och två gånger... Jag vet ju sedan tidigare att jag kommer att vänja mig så småningom, men just nu blir det lätt för mycket krångel och för mycket problem så jag får portionera ut tiden med min nya digitala hjälpreda för att inte bli helt knäpp...

Den första natten med nya telefonen så pep den och plingade flera gånger under natten och jag blev väckt stup i ett och blev mäkta irriterad! Jag vet att dagens tonåringar inte har något problem med att telefonen piper stup i ett men jag blir vansinnig. Så på morgonen så försökte jag ta bort så många onödiga ljud som möjligt, men det slutade med att jag lyckades trycka bort Alla ljud och inte hörde när folk försökte ringa eller texta...😳. Det tog ett bra tag innan jag lyckades lista ut att jag på något sätt hade satt telefonen på Stör Ej och stängt av ALLA ljud, vilket inte var fullt så mycket tystnad som jag hade tänkt mig....

När jag började ladda ner appar så 'försvann' de liksom och jag kunde inte hitta dem vilket också var sjukt irriterande. Och när jag efter många vändor började hitta apparna  så kunde jag inte lista ut hur jag skulle flytta på dem till ett bättre ställe. Själv är jag ju en sådan gammaldags person som vill ha en bruksanvisning i papper där jag kan bläddra och läsa hur jag ska göra i lugn och ro.

Igår kväll satte jag på alarmet för att jag skulle vakna i tid till Vinterstudion imorse, och det fungerade bra. Jag väcktes av en trevlig lite trudelutt... Problemet var bara att jag inte kunde lista ut hur jag skulle stänga AV alarmet så till och med hundarna hann vakna till och börja stirra på telefonen innan jag till slut lyckades få tyst på telefonen... Fast jag vet fortfarande inte riktigt hur jag stängde av alarmet så det blir väl samma procedur nästa gång också...

Men det finns mycket som är bättre på den nya telefonen som t ex storleken på skärmen och kvaliteten på kameran, så det blir nog bra till slut. Vi behöver bara lära känna varandra lite pö om pö...

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller överförtjust i nya apparater och gillar inte att byta telefon. Tyvärr börjar min bli sämre i touchen på vissa ställen på skärmen och batteriet håller kortare och kortare men jag hoppas att den håller ett bra tag till. Däremot har jag alltid haft android och aldrig Iphone. Likaså maken tills han fick en Iphone som jobbtelefon vilken han brukar klaga mycket över, han föredrar android haha. Det är nog vilket man är van vid :))

    SvaraRadera
  2. Oh I'm sorry you are having such problems. It's a pain to change any technology.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!