Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 15 januari 2021

Kalla dagar med mys och handarbete

Det har varit några riktigt kalla dagar här så vi har inte varit ute så mycket utan mest hållit oss inne och myst bland filtar och (i mitt fall) handarbetat och (i hundarnas fall) tuggat tuggben.

Solstrålen är inte så mycket för att gosa, men ibland får jag en sällsynt stund när han kopplar av bredvid mig och kanske lägger huvudet i i mitt knä en stund.

Kaxmörten vill dock gärna vara riktigt nära minst en gång under dagen...och mest hela tiden under natten😉. När han kommer och stirrar på mig med sina stora vackra bruna ögon👀 och talar om för mig att det är dags för myyys...så är det bara att flytta på garn mm och försöka göra plats för honom i knäet😂.


Tack och lov är jag ÄNTLIGEN klar här hemma med städningen och har dekorerat med ett vintertema. Den enda tiden på året då jag kan tänka mig att ha lite VIT inredning här hemma är den här tiden på året då hemmet gärna får matcha den efterlängtade vintern utanför fönstret. Och så behåller jag lite röda inslag så att jag inte får alltför starka abstinensbesvär efter julen😁.

Tycker det blir riktigt mysigt här hemma på kvällarna när jag får tända lite värmeljus och njuta av min fina ljusbricka och ljusslingorna som fortfarande sitter uppe.

We'll be Friends until we're Old & Senile, then we'll become New friends!

ÄÄÄÄLSKAR den här fina ljuskoppen som jag fick av min äldsta vän Petra. Hon såg den när hon var på besök i huvudstaden och tänkte på mig💝. Vi har varit vänner i över 30 år (!!!!!😲) och jag älskar det fina budskapet, speciellt nu när man börjar oroa sig för framtida ålderstecken mm.


Nu börjar jag Äntligen få tillbaka min riktiga handarbetslust och genast mår själen mycket bättre. Kan man inte lösa några andra problem i livet, så kan man i alla fall skapa något fint med sina händer som man kan vara stolt över en stund och njuta av. 
Förra året började jag virka på en tjock och gosig sjal som heter Road to Nowhere, och när jag fick lite gosigt garn av syrran i julklapp blev jag sugen på att ta fram sjalen igen och fortsätta virka på den.

Jag använder olika typer av melerade 'cake' garner till sjalen vilket gör den ännu roligare att virka och så här ser garnet ut som jag fick i julklapp. Min plan är att sjalen ska bli stooor och gosig (nästan som en filt) så att jag kan svepa den om mig när jag känner mig extra frusen. Vilket händer ganska ofta på vintern.

Eftersom jag stickade så mycket innan jul så blev jag lite less på stickorna och tanken har varit att jag i stället ska virka lite och framför allt brodera igen. Men så gav Järbo Garn ut ett nytt gratis STICKMÖNSTER igår på jättefina flerfärgsstickade vantar...och helt plötsligt blev jag väldigt sugen på att sticka vantar igen😂.

Dock fick jag till min förskräckelse repa upp några varv idag...! Kan ni se det? Tack och lov gick det bra, och nu hoppas jag att resten av vanten blir klar utan problem. Annars är det ett väldigt trevligt och lättstickat mönster...fast jag fick klura en del i början innan jag bestämde mig för vad som var mönsterfärgen och bottenfärgen. Alltid är det något som håller hjärnan igång😉. Blir vantarna bra så hoppas jag att jag kan sticka flera par; har en del passande vantgarner i mitt lager just nu.

1 kommentar:

  1. Beautiful decor. I love the dog loving photos. So cute. I would love on them any time. Beautiful knitting.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!