Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 januari 2021

Dagen i bilder

Så mysigt att öppna sovrumsgardinerna på morgonen och mötas av en vit värld och snöfall.

 

Trots att Kaxmörtens nya ulltröja blir täckt av snö på promenaderna så är han varm och torr under; så sjukt imponerande och gör mig supernöjd att jag satsade på att sticka en hundtröja i rejält ullgarn. 


Och själv invigde jag mina 'nya' ullvantar (Järbo garns Julvante 2018 av Maja Karlsson) på promenaden till mataffären. Det tog mig över ett år att fästa trådarna...🙈


Jag har skapat två äppelmonster här hemma... Jag försöker äta mer äpple - inte min favoritfrukt dock men alltid någorlunda billigt - så ibland när jag ledsnar på äpplena så har jag skurit dem i små bitar och gett till hundarna. Solstrålen har alltid gillat äpplen medan Kaxmörten nog äter äpplen för att brorsan äter det😉. Numera är jag därför väl övervakad när jag tar fram ett äpple... 
 

...så självklart måste de få smaka varje gång. Jag bara önskar att jag var lika förtjust i äpplen som mina pälsklingar...😉


Idag nästan tvingade jag mig själv att börja brodera igen efter några veckors uppehåll. Saknar den där handarbetslusten så jag hoppas att jag kan kicka igång den igen. Fake it til you make it!
Fortfarande sugen på att brodera julmotiv som synes...


...och som vanligt är jag övervakad av mina pälsklingar och ANKAN!

2 kommentarer:

  1. Så mysiga foton, vad härligt att du stickade en riktig ulltröja till Kakmörten och fina vantar till dig själv <3 du gör så mycket fint till många andra så jag blir så glad när jag ser att du unnar dig själv och dina pälsklingar fina saker också <3

    SvaraRadera
  2. Lovely photos. We are being missed by snow here in Northern Indiana. We are hoping that will change soon. We'll see. My dog loves apples too. And they are healthy for them.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!