Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 6 februari 2019

Tråkigt men nödvändigt

Redan igår hade jag ställt in mig på att idag skulle jag fokusera på att städa och tvätta mm här hemma, och det har jag gjort också. Jag har inte lyft en virknål på heeeela dagen och känner mig riktigt duktig.

Jag har klippt klorna på mina små pälsklingar och sett över Alfahanens klor som börjar bli väldigt gamla och slitna och börjar gå sönder på sina ställen. Tack och lov är det inget som stör honom, men klorna behöver noggrann övervakning och tillsyn.
Jag tvättade igenom alla filtar och plädar mm och plockade undan de sista jultextilierna som inte hade hittat in i skåpen än.
Sedan blev det dammsugning och så torkade jag golven. Det märks verkligen att det är snö och kallt ute; hundarna drar inte in något skräp eller sand eller grus TACK OCH LOV och golven håller sig fina i ett antal dagar efter man har städat. Till skillnad från höst och vår då ett rent golv blir skitigt så fort man har varit ute på en promenad efter att man har städat. Vilket är SÅ frustrerande!

När jag ändå var duktig idag så passade jag också på att rensa ur garderoben och bland annat slänga ut gamla hundsaker som inte används längre.

Nu ska jag bädda sängen och ge hundarna kvällsmat och gå på en kvällspromenad i snöfallet innan jag får krypa till sängs. Jag ser redan fram emot att få virka igen imorgon!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!