Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 17 februari 2019

En eftermiddag med Frida's Flowers filten del 10

Medan jag tittade på helgens Vinterstudio så virkade jag också på min filt som växer lite för varje dag. Jag hade ju bestämt att jag skulle virka 4 extra hexagoner av del 3, Bird of Paradise.


Dock gjorde jag en liten ändring på färgsättningen. Den inre popcorn-blomman är cerise i ursprungsfärgen, men jag bytte ut cerise mot lila vilket blev riktigt bra.

Lila popcornblomma till vänster och cerise blomma till höger.

När jag hade virkat klart de sista fyra delarna lade jag ut dem på bordet i ordning för att se hur min lilla förlängning av filten skulle se ut.


Sedan fortsatte jag att virka ihop delarna på filten...


...och det ser ut som om vissa tycker jag är jättetråkig som virkar så mycket.


Eftersom filten börjar bli lite större så vill hundarna gärna ligga på den samtidigt som de vill vara nära mig.


Kaxmörten var för stunden mer intresserad av att leka med en liten boll och lade bollen bredvid mig så att jag kunde slänga iväg den åt honom.


Kom igen då matte!



Alfahanen passade på att ligga och vila i sängen i sovrummet i lugn och ro.


Filten börjar bli så pass stor att den i alla fall NÄSTAN täcker mina ben... Så otroligt fin!


Mitt matbord har aldrig varit så fint!


Det var så roligt att virka ihop delarna och jag blev ganska frustrerad när det blev så pass skumt i vardagsrummet sent på eftermiddagen att jag blev tvungen att sluta. Jag har tvingat mig själv att virka på andra saker i kväll men jag längtar redan tills imorgon när jag kan fortsätta virka på Frida's Flowers i dagsljus. Jag har fortfarande en del hexagoner som ska virkas ihop...och ett antal garnändar att fästa (även om jag har fäst de flesta garnändarna redan)...och sedan är det dags för kanten!
Men det dröjer nog några dagar tills dess...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!