Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 februari 2019

Hundstunder❤

Normalt sett brukar Solstrålen ha det högra hörnet i soffan och Kaxmörten det vänstra, så det blir väldigt jobbigt för Solstrålen när Alfahanen går och lägger sig på den högra sidan. Solstrålen brukar stå och stirra uppfodrande på Alfahanen ett tag och sedan vanka runt en stund och sedan brukar det sluta med att han på något sätt försöker 'knöggla' sig in i sitt hörn ändå.
I det här fallet lade han sig på kudden som stod i hörnet på soffan.


När Solstrålen väl kommit så långt så brukar han försöka trycka sig in där han egentligen vill ligga - har jag sagt att han är den mest envisa hund jag har stött på?! - och kanske hoppas på att Alfahanen flyttar på sig.


Men i det här fallet så lade han tassen om sin storebror...och det var ju så otroligt gulligt😍😍😍!


Efter ett tag brukar Alfahanen kvickna till och tycka att en sådan här närhet är ganska jobbig och flyttar på sig... så det brukar sluta med att Solstrålen till slut får som han vill...


 Alfahanen älskar att lägga sig och vila i snön och när vi hade en halvmeter snö var det perfekt höjd för honom att bara lägga sig i snön vid sidan om promenadvägen när han blev trött.


Sedan vill han ju gärna ligga och mysa och rulla i snön.


Och som alltid ska hans nyfikna brorsa Solstrålen kolla vad Alfahanen gör och hur han mår.


Jag försöker ta vara på mysstunder i soffan med Alfahanen eftersom han sällan tar sig upp i sängen numera.


Att ha honom liggande så här i mitt knä är så mysigt och jag försöker att suga åt mig av känslan och lagra den.


Och självklart ligger Solstrålen i sin hörna...


...och Kaxmörten i sin hörna.


 Jag känner mig som mest lugn när jag har min underbara älskade vän riktigt nära mig.


 Dock händer det att de mindre hundarna byter plats med varandra i soffan, men eftersom Solstrålen är lite större än Kaxmörten så får han inte riktigt plats i Kaxmörtens lilla hörna.


Men det brukar inte störa honom nämnvärt; han kan ligga och sova på de mest konstiga ställen😊.

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!