Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 22 augusti 2016

Mina OS-höjdpunkter

Ja, nu är OS slut och det känns tråkigt på många sätt. Allra mest tycker jag att det är tråkigt att den underbara supersprintern Usain Bolt har gjort sitt i OS och att jag inte kommer att få se honom springa så många fler gånger. Det känns faktiskt ganska sorgligt...
Fast jag är också ganska lättad att jag kan återgå till att sova på natten igen:) Och så ser jag fram emot att titta ikapp på alla tv-serier mm som jag har missat i flera veckor:)

Så när jag nu ser tillbaka på OS så finns det ett antal extra speciella sportsliga höjdpunkter för mig...

- Damernas fotbollslandslag som tog OS-silver. Framför allt deras kvartsfinal och semifinal då de vann båda matcherna genom straffsparkar. Det var nog bland de mest spännande ögonblicken för mig.

- Usain Bolts tre guldmedaljer. Att se honom springa är helt fantastiskt! Speciellt tillfredställande var det att han slog den två gånger dopingsavstängde Justin Gaitlin (som inte borde få vara där överhuvudtaget!) i 100-metersfinalen. Det var riktigt gött:)))

- Att se Brasiliens fotbollslandslag vinna guld i herrturneringen var också helt fantastiskt. De har kämpat de senaste åren och inte spelat som bäst när det verkligen har gällt, så det var underbart att se dem lyckas vinna guld till slut och se hela arenan med 80000 människor vråla ut sin glädje. Det gjorde mig verkligen glad å deras vägnar!

- Peder Fredricson som vann en silvermedalj i hästhoppning. Jag följde ju alla ridsporter och att till slut se Sverige få en medalj på hästryggen var härligt!

- Mo Farah - den fantastiska engelska medeldistanslöparen som (precis som i OS i London 2012) vann dubbla guld i 5000 och 10000 meter. Det spelade liksom ingen roll vad hans motståndare gjorde på löparbanan; han sprang bara ännu snabbare och vann ändå. Helt suveränt och nog den idrottsprestation som jag är allra, allra mest imponerad av under hela OS.

- Den unga Lovisa Lind som helt orädd och respektlöst sprang 800 meter på ett så fantastiskt sätt att hon nästan tog sig hela vägen till en OS-final! Så kul att se.

Nu ser jag fram emot Paralympics och Finnkampen om några veckor. Skönt att veta att mera spännande sportupplevelser väntar runt hörnet:))

Annie

2 kommentarer:

  1. Du glömde Jenny Risslets guld när hon fick något så svårt och jobbigt, att se så lekande enkelt ut.
    Och så Sarah Sjöströms guld och världsrekord förstås...

    SvaraRadera
  2. Jag glömde de inte - de kom bara inte i topp på min lista. Även om de så klart gjorde bra ifrån sig. Den här listan var lika mycket sportslig underhållning och spänning som sportslig prestation:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!