Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 29 augusti 2016

"Den Allvarsamma leken"...

...hette biofilmen som jag var och såg idag med min mycket goda vän P:)



Och ALLVARSAM var filmen verkligen. Den var också gripande och välgjord. Samtidigt som den var gripande så var den dock väldigt vemodig och sorgsen vilket innebar att när den slutade så hade mina tårar börjat rinna...fast så påverkad tyckte jag inte att jag blev av filmen egentligen. Kanske var det uppdämd stress som behövde komma ut, vad vet jag? Vi satt i alla fall kvar i salongen ett tag och pratade tills jag hade slutat att snörvla (vad anledningen nu var till det)...

Det var i alla fall trevligt att umgås med en god vän, prata tjejsnack, gå på bio och käka popcorn - även om det kanske inte var en upplyftande biofilm direkt...:) Skulle jag rekommendera Den Allvarsamma Leken (som är baserad på en roman av Hjalmar Söderberg)? Ja, om man är ute efter ett gripande kärleksdrama så är den helt klart värd att se.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!