Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 3 augusti 2016

Förbereder mig för OS...

Om ni kollar på tiden för detta inlägg så är den inte fel...Nej det är jag som håller på att skjuta fram sömnen så gott det går. OS är ju i Brasilien och det är 5 timmars skillnad - tror jag - vilket innebär att sändningarna kommer att börja kl 14 på eftermiddagarna och hålla på i drygt 12 timmar framöver. Den senaste veckan har jag ju redan börjat vara vaken längre eftersom jag var ute med hundar mm hela dagen och det var först på kvällen som jag hade tid att handarbeta...Och då var det såå skönt att handarbeta och koppla av på soffan att jag inte ville gå och lägga mig:)

Och eftersom jag vill se ALLT från OS - realistiskt omöjligt tyvärr även om jag har många av kanalerna som sänder - så såg jag ingen anledning att gå och lägga mig tidigt igen. Så det blir nog seeeena nätter framöver, och en tupplur mitt på dagen innan sändningarna börjar. Vad gör man inte för att kunna följa den största sporthändelsen på flera år?!

Tack och lov har mina hundar lärt sig att vara väldigt flexibla när det gäller promenadtider mm, så jag ser inte att det kommer att bli ett problem heller...de sover när jag sover och är vaken när jag är vaken:)

Har inte riktigt bestämt mig för hur jag kommer att blogga de närmaste veckorna.... Jag skulle nog lätt kunna skriva sportinlägg varje dag, men eftersom jag är väl medveten om att väldigt få människor är lika stora sportfanatiker som mig, så kan jag tänka mig att det blir en hel del handarbetsinlägg. Jag kommer ju att handarbeta samtidigt som jag tittar på sändningarna så jag hoppas att det blir mycket gjort här på soffan, och om jag dessutom får klar några julklappar - det är ju faktiskt mindre än 5 månader kvar till jul :-D - så skulle det inte vara helt fel:).

Så, imorgon börjar OS-fotbollen - yippie! - och jag ser SÅ MYCKET fram emot de närmaste veckorna...och jag bryr mig inte om ifall vi svenskar får medaljer eller inte. Visst skulle det vara extra roligt, men jag vill bara grotta ner mig i en av mina stora passioner i livet de närmaste veckorna!

Annie

1 kommentar:

  1. Jag delar ju inte sportintresset med dig på något sätt, men det är fascinerande att det kan engagera så :) Du är härlig!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!