Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 4 februari 2015

Dagens funderingar...

- Willys har fått in min favoritpesto; Barilla! Synd bara att jag inte visste det igår när jag köpte en burk med Barillas pesto på Coop för 35 kr. Men framöver kan jag i alla fall köpa den på Willys för 'bara' 32 kr:)

- Jag har ett par samtal som jag måste ringa, men jag orkade bara inte ta itu med dem idag. Det får bli imorgon...

- Jag är irriterad på att jag inte blir av med förkylningsviruset jag har just nu. Ena dagen känns det ok, nästa dag harklar jag mig och har halskänningar. Det har varit så i ett par veckor nu...drygt!

- Det är så underbart vackert ute just nu med alla snötäckta träd och buskar, och så mysigt med snön som knarrar under mina fötter på våra promenader.

- Jag var så himla sugen på någon god frukt idag, men det fanns inga bra och billiga frukterbjudande i affären. Eftersom jag försöker spara några kronor här och där så gick jag därför tillbaka hem tomhänt. Även om frukt är JÄTTEGOTT och jag kan vara riktigt fruktsugen ibland, så är det ju inte någon 'måste-ha' mat. Därför blir det ofta dåligt med frukt när jag har dåligt med pengar.

- Det är superkul att vinterns VM-säsong har dragit igång! Synd bara att dagens tävling blev inställd.

- Jag tittade på Djurkliniken idag på TV3. En Leonberger-valp hade blivit biten och fick genomgå en operation. Valpen var SÅÅÅ SÖÖÖT, och påminde mig verkligen om min syster och svågers UNDERBARA Leonberger som hela familjen älskade. Och ännu en gång kände jag hur MYCKET jag skulle vilja ha en egen Leonberger, men... de kostar att köpa, de kostar att äga, och de lever generellt sett inte så länge. Så jag vet inte om det någonsin kommer finnas en möjlighet för mig att uppfylla min dröm.



Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!