Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 21 februari 2015

Panik och roliga berättelser!

I går blev det lite panikläge här när jag inte kom ut på internet när jag skulle skriva det dagliga inlägget på bloggen. Därför blev det tyvärr inget inlägg igår:( Idag ringde jag ComHem och fick lite hjälp så nu fungerar det igen tack och lov. Det är otroligt vad jag saknar att inte kunna gå in på min blogg eller läsa alla mina favoritbloggar...

Annars har jag sett Charlotte Kalla ta brons på Skiathlon på VM vilket var härligt. Tyvärr lyckade inte herrarna ta någon medalj vilket var lite frustrerande eftersom det kändes som om de inte åkte taktiskt bra. Det är verkligen fullt upp på dagarna när jag ska hinna titta på all vintersport! Jag vill ju inte missa något, och tack och lov kan jag spela in på digitalboxen, men jag skulle ändå behöva tio extra timmar per dygn just nu:)

Sedan måste jag bara tipsa er om ett jätteroligt blogginlägg - "Pinsamma saker jag gjort" -samt kommentarer som finns på Clara Lidströms underbara blogg Underbara Clara . Framför allt måste ni läsa alla läsarnas berättelser om deras pinsamma upplevelser - jag skrattade högt för mig själv när jag läste allas roliga berättelser!
Lade även till en själv:

Jag var hemma hos min kompis som har tre barn varav en flicka som kanske var runt 5 år den här speciella dagen i fråga. Min kompis sambo hade med sig en kollega hem och den manliga kollegan i fråga hade rött, krulligt hår. Karlarna sitter vid matsalsbordet och pratar och min kompis lilla flicka smyger runt bordet och tittar på den rödhåriga mannen. Sedan frågar hon mannen högt: ”Är du Karlsson på Taket?”
Jag och min kompis stod runt hörnet och höll på att kissa på oss av förtryckt skratt!!Trots att det här var flera år sedan så får det mig fortfarande att skratta högt:D

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!