Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 3 maj 2014

XXXXXX......

Nu börjar mitt sommarfönster verkligen få liv! Det är så roligt att brodera nu när jag har fått resten av garnerna, speciellt de rosa färgerna. Så här såg fönstret ut när jag började brodera idag:


Det börjar verkligen se somrigt ut också! Jag hade inte färgen till efterstygnen förut, men nu har jag kunnat göra klart de gula blommorna:
 
 
Enligt mönstret ska jag använda samma bruna tråd till alla efterstygn, men jag tyckte det skulle vara snyggare med en mer rosafärgad tråd till rosorna-brunt och rosa hör inte inte ihop i min värld. Så, så fick det bli! Jag hade en mörkt rödrosa tråd som jag tyckte borde fungera. Här ser ni en av rosorna innan efterstygnen var sydda...
 

 
och så här såg rosen ut när jag hade sytt efterstygnen...

 
Jag är väldigt nöjd att jag bytte till rosafärgade efterstygn- brunt hade inte varit lika snyggt. Och jag måste ju säga att även om efterstygn kan vara väldigt dryga att sy ibland, så gör de verkligen stor skillnad!
 
Nu funderar jag på hur jag ska göra med de vita prästkragarna. Enligt mönstret ska man använda det vanliga vita garnet, men jag kom på att jag kanske kunde göra prästkragarna lite mer levande genom att använda ett vitt specialgarn, DMC Satin thread. Tyvärr är specialtrådar glatta och svårare att sy med, så frågan är om jag ändå vill använda dem när jag ska sy 8 prästkragar. Jag tog kort på garnerna för att kunna visa skillnaden (vet inte om det syns så väl-det är den undre tråd som är gjord av satin):
 
 
Hmmm, jag får fundera tills imorgon... Någon som har en åsikt?
 
Slutligen bara måste jag säga något jag garanterat ALDRIG sagt förut:
Jag längtar efter att få gå till tandläkaren på tisdag!
 
Ha en bra kväll,
 
Annie
 
ps Jag ber om ursäkt för kvaliteten på mina foton-jag är definitivt en amatör när det gäller fotografering! ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!