Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 25 oktober 2019

Efterlängtad dagsutflykt till Stockholm

Vid sju-tiden på morgonen stoppade jag in hundarna i syrrans bil och så hämtade vi mamma och styrde bilen mot Stockholm. Hundarna fick varsin bur att sitta i, och jag hade med mig mat och korv och vatten till dem. 


Väl framme vid mäss-området i Stockholm så fick hundarna komma ut en sväng innan de fick hoppa in och sova i bilen en stund medan vi begav oss till...


 ...utställningen! Det fanns väldigt mycket garner, tyger och broderier att handla och titta på men även smyckestillverkning och lite annat smått och gott.


När det var dags att vila benen så fanns det ett picknick-område där man kunde äta medhavd matsäck. Självklart kan man handla mat där också, men med både inträde och svindyr parkering så är det trevligt att kunna ha med mat och spara pengar på det.


Det är en övervägande mängd kvinnor som besöker den här mässan; skulle tro att mindre än 5% av besökarna var män.


Efter 3-4 timmar var vi nöjda och avslutade med en selfie/groupie. Jag får visa mina fynd i morgon.

Sedan bar det av till mormor för att hälsa på henne och fira hennes födelsedag i förskott. Mamma hade fixat gott fika åt oss allihopa.


Mormor fick lite godsaker av oss i födelsedagspresent; hemmagjord hallonsylt från mamma, Leila Lindholms saffranskorpor från mig och en fin chokladask av syrran.


Sedan bar det iväg hemåt; tack och lov hade vi inte alltför mycket rusningstrafik så cirka 12 timmar efter vi åkte hemifrån var vi återigen hemma. En mycket trevlig dag, och trots att jag känner mig ganska fattig nu så var det värt det!
Nu kommer jag sova gott i natt, och det misstänker jag att syrran och mamma också kommer att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!